Ponad słowami kl.2 część 1 i 2 poziom podstawowy i rozszerzony
POZYTYWIZM
Pozytywizm – kontekst historyczno-społeczny
Pozytywizm – kontekst filozoficzny
Pozytywizm – kontekst artystyczny
Wprowadzenie do literatury pozytywizmu
Adam Asnyk „Do młodych”
Adam Asnyk „[Miejmy nadzieję!...]”
Adam Asnyk „Sonet IV [Jak ptaki...]”
Adam Asnyk „Ulewa”
Adam Asnyk „Między nami nic nie było”
Maria Konopnicka „Mendel Gdański”
Bolesław Prus – wprowadzenie
Bolesław Prus „Lalka”
Bolesław Prus „Kronika tygodniowa”
Bolesław Prus „Z legend dawnego Egiptu”
Bolesław Prus – podsumowanie
Henryk Sienkiewicz – wprowadzenie
Henryk Sienkiewicz „Potop”
Henryk Sienkiewicz – podsumowanie
Eliza Orzeszkowa – wprowadzenie
Eliza Orzeszkowa „Nad Niemnem”
Eliza Orzeszkowa „Gloria victis”
Eliza Orzeszkowa – podsumowanie
Fiodor Dostojewski „Zbrodnia i kara”
Honoriusz Balzak „Ojciec Goriot”
Gustaw Flaubert „Pani Bovary. Z obyczajów prowincji”
Krzysztof Kościelski „Limbo”
Sylwia Chutnik „Kieszonkowy atlas kobiet”
Maria Poprzęcka „Greta d’Arc”
Andrzej Waligórski „Obrona Częstochowy”
Czesław Miłosz „Rozbieranie Justyny”
Dmitry Glukhovsky „Tekst”
Margaret Atwood „Pani Wyrocznia”
Stylizacja – jej rodzaje i funkcje w tekstach
Składnia w interpretacji i tworzeniu tekstów
Zasady interpunkcji oraz jej składniowo-znaczeniowy charakter
Funkcje języka
Rozpoznawanie mechanizmów manipulacji i skuteczne przeciwstawianie się jej
Erystyka w dyskusji, typy argumentów
Dyskusja a spór i kłótnia
Definicja i hasło encyklopedyczne
Interpretacja z wykorzystaniem kontekstów
Krytyczne czytanie tekstu
Kompetencje językowo-komunikacyjne